Amerika'daki Vape Kullanıcılarının Bazılarında Görülen Gizemli Akciğer Hastalığı
#1
Bildiğiniz üzere medya, son zamanlarda ABD'de görülen ve vape kaynaklı olduğu düşünülen akciğer rahatsızlıkları (450+ kişi) ve şu ana kadar gerçekleşmiş beş ölümlü vaka ile çalkalanıyor. Bizler de inceden endişelendik, eşimiz, dostumuz, ana-babamız endişelendi.
Vakalar görülmeye başlandıktan sonra araştırmalar başladı. FDA konuyla ilgili bugün bir bildiri yayınladı. Konu hakkında bilgili çeşitli doktorlar görüş belirtmeye başladılar. Bende konuyu takip eden birisi olarak bunları özetlemek istedim.

Elimizdeki veriler:
Etkilenenler ABD'de yaşıyor.
Etkilenenlerin büyük çoğunluğu gençler.

Dünyanın birçok noktasında, uzun yıllardır buharlayan insanlar varken neden şimdi ve neden bu grup etkilendi?
Yapılan araştırmalar gösteriyor ki, olaydan etkilenenlerin büyük çoğunluğu karaborsa'dan içerisinde T.HC olan likitler alıp kullanan kişiler.
Bilmeyenler için anlatalım, nedir bu T.HC. Normalde birleşik yazılıyor, forum engelliyor diye arasına nokta koydum. Bu maddenin uzun ismi tetra hidro cannabinol. Kendisi es.rar bitkisinin kafa yapıcı etkiye sahip kimyasalı.

Yani etkilenen kişilerin büyük çoğunluğu, vape cihazlarında kafa yapıcı madde içeren likit içen kimseler.
Peki neden tamamı değil de büyük çoğunluğu?

Çünkü genç kimseler. Hiç biri ebeveynlerine gidipte ben köşebaşındaki satıcıdan esrarlı likit alıp içiyorum diyemiyor. Buharlıyordum , hasta oldum diyor. Sorumluluğunu atıyor. Veya hasta gencin odasını arayan ebeveny JUUL pod buluyor, onu suçlu ilan ediyor vb.

Ciğerleri neden etkileniyor?
Bu sektördeki kullanıcılarda şöyle bir yaklaşım varmış: Kafa yapıcı likit ne kadar yoğun ve kıvamlı ise içerisindeki T.HC oranı o kadar yüksek ve etkili algısı.
Yakın zaman evvel bu karaborsacı kardeşlerimiz, yaptıkları likitlerin kıvamlarını arttırabilmek için içerisine Vitamin E asetat koymaya başlamış. Vitamin E asetat basitçe gres yağına benzer bir ürün. Kozmetik sektöründe kullanılıyor. Kimse ciğere çekilirse ne sonuç yaratır bilmiyor. Bu madde cihazda buharlaştıktan sonra içen kişinin akciğerlerinde soğuyup gres haline geri dönüyor. Yani kişinin akciğerlerinin içi gres yağı ile kaplanıyor.

Tabi sorunun sadece Vitamin E asetat değil. Zira kafa yapıcı maddenin de bitkiden çıkartılması sırasında kullanılan birçok kimyasal mevcut. Ayrıca yine o bitkinin üretilmesi sırasında kullanılan böcek ilaçları vb. kimyasallar var. Bu kafa yapıcı maddeleri ve kimyasalları buharlamak da ayrıca akciğer yıkımına varabilecek sonuçlar doğurabilir. Yani işin o kısmı da sorunlu.
İşte tüm bu yukarıda anlatılanlar, bu rahatsızlanmanın neden ABD'de, neden gençler arasında ve neden bunca yıl boyunca kullanan kimseler varken şimdi yaşandığını anlatıyor.
Umarım hem sizler bu durumdan aydınlanır, hem de sevdiklerinize bu durumu anlatabilirsiniz.
esigarakulubu.com - ESK
Elektronik Sigara Kulübü, Elektronik Sigara, Premium Likit, Destek ve İnceleme Forumu
Cevapla


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi